Köp- & leveransvillkor
Hos JoyNordic köper du högkvalitativa njutningsprodukter till vuxna som levereras snabbt, säkert och diskret. Vi har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder. Dessa köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.joynordic.se, där kunden är bosatt i Sverige. I de fall där kunden är bosatt i en medlemsstat inom EU annan än Sverige är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land. Vi följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där så föreskrivs av EU-regler. Som kund hos Joynordic har du rätt att begära information kring dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Vid frågor kontakta oss på info@joynordic.se. Vår målsättning är att kundservice ska besvara ditt mejl inom 1-3 vardagar.
Produkter och totalkostnad
Samtliga produkter vi säljer kan användas i Sverige. Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Erbjudanden är tydligt angivna med tidsbegräsningar och övriga villkor. Lagerstatus visas alltid på respektive produktsida. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att lagerstatus kan vara felaktiga.
Försäljning till minderåriga
Vi ingår inte avtal med minderårigaunder 18 år.
Priser
De priser du finner på vår handelsplats är dagsaktuella priser inkl 25% moms. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande. Prisjusteringar kan ske när som helst utan föravisering.
Presentkortskod / Rabattkod
Eventuell presentkortskod eller rabattkod anges i varukorgen. Rabattkoder kan ej kombineras med varandra om inte detta tydligt har angetts i villkoren för den specifika rabattkoden. Ansvaret för att ange korrekt rabattkod ligger hos kunden och prisjusteringar pga. felaktig rabattkod kan ej genomföras i efterhand. Fler än ett presentkort kan ej användas på ett köp i kassan. Vänligen kontakta info@joynordic.se om du vill använda mer än ett presentkort vid samma beställningstillfälle. Observera att rabattkoder inte gäller vid köp av presentkort.
Ångerrätt & öppet köp
Vi följer Distansavtalslagen som ger dig 14 dagars ångerrätt vid obruten förpackning efter kunden har mottagit sin order. Originalförpackningen får inte användas som ytterkartong då produkten kan skadas och skall återkomma i samma skick som vid leverans. Om kartongen är öppnad klassar vi den som använd och förbehåller vi oss då rätten att vid retur avstå återbetalning. I de fall produkten är specialtillverkad (ej lagervara) för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Ångerrätt gäller ej för företagskunder. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn samt ordernummer - bifoga följesedeln i paketet och ange tydligt vad du vill returnera och varför så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur. Om du inte har kvar din följesedel så kan du skriva ut beställningsbekräftelsen och lägga i paketet: Returblankett Vid eventuellt utnyttjande av returrätt betalar du fraktkostnaden. Returer ska skickas till
FLB Logistik
Att: JoyNordic
Beckasinvägen 9
803 09 Gävle
Tänk på att du ansvarar för att varorna kommer fram hela till oss. Packa därför gärna varorna noggrant så att de inte skadas och gärna med en spårbar försändelse, t.ex. paket eller rekommenderat brev. Vid retur av paket från utlandet är det viktigt att märka paketet med RETUR för att undvika extra kostnader. Ångerrätt gäller inte för måttanpassade eller specielbeställda produkter enligt dina instruktioner. Om du vill returnera andra skrymmande produkter kan kostnaden vara hög beroende på volymen på produkten. Ångerrättsformulär hittar du på konsumentverkets hemsida.
För övriga villkor och praktisk hantering gällande returer, se under rubrik Returer & reklamationer.
Garantier
Vi följer så klart de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige.
Betalning
JoyNordic erbjuder följande betalningsalternativ:
- Kortbetalning
- Apple Pay
- Klarna delalternativ (läs mer på klarna.se)
Fraktsätt
- DHL till Servicepoint – Frakten är gratis inom Sverige. Leveranstiden för produkter i lager är normalt 1-3 arbetsdagar. Vi förbehåller oss rätten att senarelägga en leverans om produkten av någon anledning inte finns tillgänglig. Du får ett sms när paketet finns att hämta hos ditt valda utlämningsställe.
Leveranstid
Beräknad leveranstid varierar och står att läsa i varje produktbeskrivning. Vid köp av vissa produkter skickar vi ett särskilt ordererkännande med planerad leveranstid. Vid köp av flera varor med olika leveranstider, skickas allting tillsammans vid det senast planerade leveransdatumet. Så snart en vara är på väg till dig skickar vi en bekräftelse via e-post.
Vi gör allt vi kan för att leverera din order enligt utlovad leveranstid eller tidigare. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden och det uppstår leveransförsening meddelar vi dig detta genom e-post.
Det kan även finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi meddelar dig då detta genom e-post så vi får möjlighet.
Transportansvar, skador på försändelser
Om varan skadas eller kommer bort under transport från JoyNordic på vägen till kund är JoyNordic ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackningen eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur. Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad skall detta reklameras inom 48 timmar till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, ber vi dig kontakta info@joynordic.se för att skapa ett reklamationsärende.
Outlösta paket
För paket som inte löses ut förbehåller sig JoyNordic rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 250 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.
Reklamation
Om en vara är felaktig, skadad eller trasig, ber vi dig kontakta info@joynordic.se. När din reklamation är registrerad kommer vi kontakta dig via mejl för att hjälpa dig vidare med ärendet. Vid eventuellt återsändande av en trasig eller felaktig vara betalar JoyNordic frakten. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och eller motsvarande samt bifoga beskrivning av felet. Om du har valt faktura som betalsätt ber vi dig observera att den skall betalas även om varan reklameras. Eventuell justering av fakturan sker när ärendet har behandlats.
Tvistelösning
Vid en eventuell tvist kommer JoyNordic att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer så långt det är möjligt.
Alternativ tvistelösning
Du har i din egenskap av konsument inom EU rätt att, om du har ett klagomål om ett köp vilket inte kunnats åtgärdas genom direktkontakt med oss, vända dig till ett alternativt tvistlösningsorgan. EU-kommissionens plattform för klagomål finns tillgänglig på https://ec.europa.eu/odr.
Force Majeure
JoyNordic är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Joynordic AB
Postadress:
FLB Logistik
Att: JoyNordic
Beckasinvägen 9
803 09 Gävle
Bolagsadress: (ej besöksadress)
JoyNordic
Beckasinvägen 9
803 09 Gävle
Kundservice
Vår ambition är att du som kund ska bemötas av en professionell och kunnig kundservice som snabbt ger dig rätt svar på dina frågor. Du hittar det mesta i sidfoten under "Kundservice" gällande leverans och returer.
Ett snabbt och enkelt sätt är att chatta med oss via Facebook genom Messenger.
Ni kan alltid nå oss på info@joynordic.se. Fyll annars i formuläret så återkommer vi så fort vi har möjlighet (oftast inom 4 timmar under kontorstid).